התקן האירופאי החדש למושבי בטיחות

יום שני, 16.12.2013, קומה 24 במגדל המוזיאון בת"א, משרדו של רני רהב …
מתייצב להזמנתה של היח"צנית של 'שילב', כדי לפגוש את רנס ג'וסטן, מנהל מוצר ומומחה בטיחות של חברת מקסי קוזי, שהגיע לישראל.
רנס מביא עמו את הסנונית הראשונה בעולם בתקן האירופאי החדש …

מומחה בטיחות מטעם מקסי קוזי

בלובי אני פוגש כבר דמויות מוכרות מארגון 'בטרם', המעודד שימוש במושבי בטיחות בהתקנה נגד כיוון הנסיעה לפחות עד גיל שנתיים, בהתאם להנחיות של ה-AAP (איגוד רופאי הילדים בארה"ב) וה-NHTSA (רשות הבטיחות בדרכים בארה"ב) שמנחה הורים להתמיד עד גיל 3 (כולל).

אמנם בשוק הישראלי נמכרים לפחות חצי תריסר שנים, מושבי בטיחות אמריקאים המתאימים מגיל 0 התומכים ישיבה נגד כיוון הנסיעה, עד משקל 16~18 ק"ג, לפני שההורה נאלץ להפכם לכיוון הנסיעה, מצב שהוכח כפחות בטיחותי פי 5, אך עד כה השוק הישראלי סבל קשות מהיעדר ייצוג ראוי של מושבי בטיחות אירופאים, העומדים בהמלצות אלו, כאשר גם המושבים שהציעו פתרון נגד כיוון הנסיעה, היו מוגבלים עד 10 ק"ג או 13 ק"ג בלבד בתנוחה זו, דבר שמנע מרוב התינוקות לשבת נגד כיוון הנסיעה מעבר לגיל שנה.

ברשת האינטרנט ניתן למצוא הצהרות חסרות שחר, כי התקן האירופאי הוותיק, ה-ECE-R44.03/04 עדיף בטיחותית על האמריקאי לאור המהירויות הגבוהות יותר בהן מושבי הבטיחות נבחנים במבחני הריסוק הכוללים, לכאורה, גם סימולציה של תאונות צד.
בפועל שני התקנים שקולים, שניהם בוחנים במהירות דומה תאונות חזית (48 קמ"ש עד 50 קמ"ש) ואין כל התייחסות לתאונות צד.

כל ההצהרות לגבי הגנה על האוצרות שלנו בתאונות צד, כ-25% מכלל התאונות, מבוססות על מבחנים פנימיים ללא כל רגולציה, שכל יצרן מגדיר בעצמו, כדי לתמוך בהצהרתו.   
עד כה רק ארגוני צרכנות ערכו מבחני ריסוק לתאונות צד עבור מושבי בטיחות, באותו סגנון המוכר מהרכבים ומבחני הריסוק שלהם (ENCAP, IIHS וכו').

בראשית שנת 2012 נפגשתי עם מומחה בתחום מחברת בריטקס בשם פאריד בנדג'לאל, שהגיע לביקור בישראל ביוזמת ארגון 'בטרם', והציג את הבשורה החדשה, תקן אירופאי חדש ומחמיר יותר, הכולל לראשונה מבחני ריסוק לתאונות צד.  התקן החדש ECE-R129, קיבל גם שם ידידותי יותר למשתמש, i-Size.
בשורה נוספת שהביא עמו המומחה, היא השימוש המחייב במושב נגד כיוון הנסיעה עד גיל 15 חודשים לפחות, במקום 9 חודשים, שהיה מקובל עד כה על פי התקן, או גיל שנה על-פי החוק בישראל.
לא עוד המלצה, או תקנה מקומית לכל מדינה, התקן מחייב את כל המשתמשים, לרתום את ילדם עד גיל 15 חודש לפחות, נגד כיוון הנסיעה.

אותו מפגש עם מר בנדג'לאל הייתה הקדמה תאורטית.  המפגש עם רנס ג'וסטן, שייצג את מקסי קוזי, כלל הפעם גם מוצר פיזי, הראשון בעולם!
המוצר החדש כולל 2 פריטים חדישים הבאים כפתרון משלים לסלקל המוכר כבר במחוזותינו, ה-Pebble.
סלקל זה נמכר עד כה בישראל ומתאים מגיל 0 ועד 13 ק"ג (גיל שנה / 76 ס"מ לערך), כאשר כאופציה היה ניתן לרכוש בסיס ISOFIX
לעיגון קל וחסין טעויות.  על המוצר כתבתי בהרחבה כאן.
על אותו בסיס קבוע לרכב ניתן היה להרכיב מושב בטיחות בשם Pearl, שאפשר התקנה רק עם כיוון הנסיעה.

שני הפרטים הם:  בסיס ISOFIX דו-כיווני בשם 2wayFix ומושב הניתן להתקנה לשני הכיוונים, ה-2wayPearl.

המושב מתאים מגובה 68 ס"מ (גיל 6 חודשים בממוצע) בהתקנה נגד כיוון הנסיעה.
במצב זה חובה להשתמש בו לפחות עד גיל 15 חודש ומומלץ להשאיר אותו נגד כיוון הנסיעה עד גובה 105 ס"מ (גיל 4 לערך).
עקרונית, אין טעם לסובב את ה-2wayPearl עם כיוון הנסיעה, כי מגבלת הגובה זהה גם בכיוון זה (105 ס"מ),
אבל למי שמתעקש, מותר לעשות כן רק מגיל 15 חודשים לפחות.

לראשונה יש לנו תקן המציע את כל התכונות הבאות:

  1. החמרה בדרישות הבטיחות ובראשן בדיקת המוצר לבטיחותו בתאונות צד
  2. חיוב ההורה בהושבת התינוק עד גיל 15 חודש לפחות נגד כיוון הנסיעה (החוק בישראל מחייב 12 חודש)
  3. סימון רכבים חדשים בתקינת i-Size כדי להבטיח תאימות (בדיקה כי סביבת הרכב מאפשרת התקנה נכונה וראויה)
  4. שימוש בלעדי בעיגוני ISOFIX, לא עוד אפשרות לחיבור בחגורות בטיחות המועד לטעויות אנוש רבות
  5. בחירת מוצר קלה על פי גובה הילד ולא גיל או קבוצות משקל (למעט המגבלה של 15 חודש שהוזכרה).

ולראשונה יש לנו מוצר העומד בתקן זה!
מוצר אירופאי המציע פתרון בטיחותי נגד כיוון הנסיעה עד משקל 18 ק"ג וגובה 105 ס"מ,
הכולל מערכת אלקטרונית המאשרת התקנה נכונה של הבסיס, חיבור נכון של המושב לבסיס,
ואפילו מזכירה להורה שגיל הפעוט צריך להיות לפחות 15 חודשים, כאשר המושב פונה לכיוון הנסיעה.

וכמה עולה התענוג?

  • סל קל "פבל" : 1249 ₪
  • בסיס 2wayFix במחיר 1199 ₪
  • מושב בטיחות 2wayFix יימכר ב- 1599 ₪

כלומר, פתרון כולל מגיל 0 ועד גיל 4 בעלות כוללת של כ-4000 ₪.

כמו בכל טכנולוגיה חדשה, כמו טלוויזיות דקות וטלפונים חכמים, הדגמים המתקדמים ביותר יקרים למדי, השאלה האמתית אם יותר חשוב לשדרג לגרסת ה-iPhone החדשה ביותר או לרכוש בעלות דומה את הפתרון הבטיחותי ביותר לאוצר הקטן שלנו?

 יש שירימו גבה בספקנות, לגבי היתכנות של ישיבה בגילאים מתקדמים יותר משנה נגד כיוון הנסיעה.
כאשר ההנחיה הרשמית בארה"ב היא עד גיל 4 ובשוודיה הגיל הנפוץ למעבר לישיבה עם כיוון הנסיעה נע בין 3 ל-5 שנים, ברור שזו מגבלה מחשבתית-תרבותית.
לפני כ-30 שנה, תינוקות לא ישבו בסלקל, ואילו כיום איש אינו מדמיין שלא לרתום תינוק עד גיל שנה, נגד כיוון הנסיעה.
תקן i-Size הוא שלב חשוב לקראת שגרה בה גם פעוטות בדרכם למשפחתון ולגן יהיו ישובים נגד כיוון הנסיעה.

[youtube]http://youtu.be/sssIsceKd6U [/youtube]
 
 

99 תגובות

  1. מירי הגב

    אבי שלום,
    אני מעוניינת לקנות כיסא בטיחות אוונפלו סימפוני (כדי שניתן יהיה להושיבו כעת נגד כיוון הנסיעה)לבני בן החצי שנה (שוקל 9,300).
    יש לי רכב מסוג פורד פוקוס ללא איזו פיקס. במוסך נאמר לי שניתן להוסיף איזו פיקס לשלדה. האם זה בטוח?
    תודה רבה,
    מירי

    • אבי ורון הגב

      שלום מירי,

      חיבורי ISOFIX המותקנים ע"י מוסך היבואן או מוסך מורשה מטעמו, חייבים לעמוד בדרישות היצרן.
      ככלל, חגורות בטיחות חזקות יותר מעיגון ISOFIX ומאפשרות גם התקנה במרכז המושב האחורי,
      המיקום הבטיחותי ביותר ברכב. היתרון ב-ISOFIX היא פשטות הפעולה לעומת חגורות בטיחות.
      בפועל יש להתקנה נכונה ומוקפדת השפעה עצומה על תפקוד המוצר בעת תאונה.

      אגב, הסימפוני e3, משלב גם מצב בוסטר, ולכן מחירו הגבוה יחסית.

      בהצלחה!

      * אפשר גם לעשות לייק לדף הפייסבוק שלי, אם טרם עשית זאת … 🙂

  2. עדי מוזר הגב

    אבי שלום ותודה מראש. אשמח לעצתך. בני הגדול בן 4. שוקל כמעט 20 ק״ג. עד היום ישב בכיסא מקסי קוזי טובי. הכיסא מתאים לו גם היום. אלא ש…בני הקטן בן שנה, יושב בסל קל מקסי קוזי פבל. אנו מתלבטים כי ד להמשיך מכאן…להבנתי לא ניתן להושיב את הטובי נגד כיוון הנסיעה…אשמח לעצתך- איזה בוסטר כדאי לקנות לבני הגדול בן ה-4? האם כדאי להעביר את בני הקטן לטובי למרות שהוא לא נגד כיוון הנסיעה? אם לא- איזה כיסא מומלץ לקנות לו ? שאלה אחרונה- אם אני קונה לבני הקטן כיסא חדש האם בכלל מומלץ להעביר את הגדול לבוסטר או להשאיר אותו בינתיים בטובי? תודה רבה רבה!

  3. מורן הגב

    היי אבי,
    אני מעוניינת לרכוש כסא בטיחות לרכב לבני בן השנה ושלושה חודשים.
    הבנתי שבשילב יש דגם חדש של מקסי קוזי דו צדדי שעומד בתקן האירופאי החדש.
    אשמח לשמוע המלצות.
    בנוסף הבנתי שיש כיסא נוסף מומלץ אירופי של סייבקס, מה דעתך עליו? מופיע במחבני ריסוק?
    תודה,
    מורן

    • אבי ורון הגב

      שלום מורן,
      הייתי ממליץ לך להתמקד ברשימת המומלצים (וההסבר המקיף מדוע הם ברשימה).

      המקסי קוזי המדובר והסייבקס סירונה, הם מוצרים טובים אך יקרים להחריד,
      ועדיין מוגבלים עד 18 ק"ג בלבד.

      המקסי קוזי 2way טרם נבחן השוואתית והסירונה קיבל 4 כוכבי בטיחות.

      בהצלחה!

      * אפשר גם לעשות לייק לדף הפייסבוק שלי, אם טרם עשית זאת … 🙂

      • ספיר הגב

        אבי שלום,

        האם המצב עדיין נכון או שהמקסי קוזי TWO WAY כבר נבחן השוואתית?

        תודה רבה!

        • אבי ורון הגב

          שלום ספיר,
          מושב הבטיחות הדו-כיווני Pearl 2Way Fix קיבל 4 כוכבי בטיחות בתאונות חזית ו-3 כוכבי בטיחות בתאונות צד, ציון סופי 4 כוכבים.

          בהצלחה!

          * אפשר גם לעשות לייק לדף הפייסבוק שלי, אם טרם עשית זאת … 🙂

  4. ענת הגב

    שלום אבי,
    יש לנו תינוקת בת חצי שנה שכרגע יושבת בסלקל, רכשנו לפני שבוע בשילב (קיבלנו הרבה שוברי מתנה והחלטנו לממש בקנייה שתשמש אותנו לטווח ארוך) כסא של מקסי קוזי דגם אופל אך עדיין לא קיבלנו אותו.
    בינתיים התחלנו לקרוא כל מיני תגובות, המלצות ויצאנו מבולבלים. יש באפשרותנו לבטל את ההזמנה והיינו שמחים לקבל
    את חוות דעתך המקצועית על הכיסא הנל..האם אתה ממליץ?

    תודה וערב נעים

    ענת

    • אבי ורון הגב

      שלום ענת,
      ה-Opal אינו מבריק בטיחותית (3 כוכבי בטיחות) ומוגבל ל-13 ק"ג בלבד נגד כיוון הנסיעה.
      נסי להחליף ל-2Way

      בהצלחה!

      * אפשר גם לעשות לייק לדף הפייסבוק שלי, אם טרם עשית זאת … 🙂

  5. שי הגב

    אבי שלום,

    אנו עוקבים באדיקות אחרי המלצותיך, ומברכים אותך על פועלך.
    מהסקירה למעלה לא הצלחנו להבין האם התקן האירופאי החדש זהה או מחמיר יותר מהתקן האמריקאי הקיים. האם לתקן האירופאי החדש צפויה להיות השפעה גם על המלצות/תקני.חוקי הבטיחות בארץ?
    אנחנו מחפשים כסא בטיחות להעביר אליו מסלקל ילד בן 7 חודשים, גבוה ושוקל למעלה מ-9 ק"ג.
    אנחנו מעוניינים לקנות את כסא הבטיחות אוונפלו טריומף 65 (הבנו שהוא זהה לכסא Evenflo Triumph Advance LX/DLX
    ) כפי שמלצת בדף אחר שלך, ולא הצלחנו להבין האם הוא תואם גם את התקן המחמיר החדש. בנוסף, האם האוונפלו טריומף 65 עדיין נחשב לכסא הבטיחות המוביל גם השנה?
    האם הוא יהיה תואם גם לתק ןהאירופאי החדש?
    תודה מראש על תשובתך!

    • אבי ורון הגב

      שלום שי,
      בתקן האירופאי החדש (ECE-R129) קיים רק מוצר אחד בשוק, תקן זה עדיף על התקן האמריקאי.
      התקן האירופאי שבו עומדים כל שאר המוצרים האירופאים בישראל שקול לאמריקאי, אבל כפי שהסברתי כאן,
      כל המוצרים האמריקאים מתאימים לעיגון בחגורות בטיחות וגם ב-ISOFIX, ועומדים בהמלצה לישיבה נגד כיוון הנסיעה לפחות עד גיל שנתיים, וחלקם הגדול מעניקים הגנה לטווח ארוך יותר (מעבר ל-18 הק"ג המקובלים באירופה).

      בהצלחה!

      * אפשר גם לעשות לייק לדף הפייסבוק שלי, אם טרם עשית זאת … 🙂

      • מישהי הגב

        אבי היקר,

        האתר שלך חשוב מאין כמותו ואין ספק שאתה מלא כוונות טובות, מספק מידע מהימן ונכון לעזור.

        אבל קח לתשומת לבך שהכתבות שלך – ואפילו התשובות שאתה עונה לאנשים – פשוט אינן ברורות מספיק.

        אפשר גם לראות את זה גם מהשאלות שאתה נשאל – בהן אנשים אומרים שהם לא הבינו…

        זכור שרובנו לא מתמצאים במושגים המקצועיים, התקנים השונים וכו' וכו' והיה טוב אם היית יכול לפשט את ההסברים.

        כרגע זה נראה כמו חידות הגיון ואתה בטוח מאבד הרבה מאוד קוראים – חבל לשני הצדדים לא?

        שוב – באמת נכתב באהבה ומתוך רצון להבין יותר.

        תודה רבה

        • אבי ורון הגב

          "מישהי" שלום,
          הכתבות מיועדות לאלו הרוצים להתעמק בנושא ולהבין את הסיבות להמלצות השונות המרוכזות תחת תפריט "המומלצים".
          בכך אני מבדל את עצמי מהמלצות המבוססות על נפנופי ידיים וססמאות שיווק חסרות בסיס עובדתי.
          אני בהחלט מעדכן מדי פעם את הכתבות על סמך משוב ממוקד לגבי פסקה זו או אחרת.
          לצערי, הערתך כללית ואינה מסייעת לי.

          בהצלחה!

          * אפשר גם לעשות לייק לדף הפייסבוק שלי, אם טרם עשית זאת … 🙂

  6. שי הגב

    אבי שלום,

    אני מעוניין לרכוש כיסא בטיחות עבור בתי ( 6 חודשים) ולאחר קריאת המלצותיך וחיפוש באינטרנט יש לי מספר שאלות:
    1. מהם הכיסאות המומלצים נכון ל 2014 ? ( הרשימה שפרסמת מתייחסת ל 2011)
    2. למה עדיף התקן האירופאי על האמריקאי ומהו המוצר שעומד בתקן הזה? ( כפי שענית לשי)

    תודה
    שי

    • אבי ורון הגב

      שלום שי,

      1. רשימת המושבים המומלצים מבוססת על מבחנים משנת 2011 ואילך.
      נכון לרגע זה, לא הצטרפו דגמים נוספים לרשימה.

      2. התקן האירופאי החדש עדיף על התקן האירופאי הותיק ועל האמריקאי, הואיל והוא בוחן גם תאונות צד. בפועל מבחני ריסוק של ארגוני צרכנות בוחנים תאונות צד מזה 7 שנים לפחות, וזו הסיבה העיקרית להמלצה לרכוש רק מושבי בטיחות שעמדו במבחנים אלו.

      המוצר היחיד העומד בתקינה החדשה, הוא זה המוזכר בכתבה לעיל.

      בהצלחה!

      * אפשר גם לעשות לייק לדף הפייסבוק שלי, אם טרם עשית זאת … 🙂

  7. עינת הגב

    אבי שלום רב, השכלתי רבות מאתרך. אני אם לתאומות פגות בנות שנה וחודשיים המתקרבות ל – 8 ק"ג כ"א. הסלקלים כבר קטנים עליהן וחייבת לעבור למושבי בטיחות. קיבלתי את עצתך להתרחק ממושבים משולבי בוסטר. העניין הוא שאני עם רכב במודל ישן ללא איזופיקס ורכישת רכב חדש תיקח כמה שבועות ואולי אף חודשיים. קצת אובדת עצות, אשמח להכוונה. שאלה נוספת, הבנתי שהבולוורד של ברייטקס הוא המושב היחיד המשולב מתכת, עד כמה זה הופך אותו לדגם מועדף אם בכלל? תודה מראש

    • אבי ורון הגב

      שלום עינת,
      כל המושבים המומלצים ניתנים לעיגון גם בחגורות בטיחות ואפילו ללא חגורת כתף, כך שאין צורך להתעכב עם הרכישה.
      שלדת הבולוורד זהה לזו של המרתון ושל האדווקט ואין מתכת בגוף השלד, רק מוטות מחוץ לשלדה אליהן מחברים את החגורות / ISOFIX.

      אנא קראי בעיון את המאמר העוסק במושבי הבטיחות המומלצים.

      בהצלחה!

      * אפשר גם לעשות לייק לדף הפייסבוק שלי, אם טרם עשית זאת … 🙂

  8. אורלי הגב

    הי אבי,
    קראתי בענין את כל הכתבה וכן עברתי על רשימת המומלצים ויצאתי קצת מבולבלת.
    אני מחפשת כסא לתינוקת בת שנה, עד עכשיו הייתי בטוחה שאני הולכת לקנות מקסי קוזי (הגדולים שלי ישבו על כסא בטיחות שלהם ויושבים עדיין על בוסטר של מקסי קוזי) אבל עכשיו אני מבינה ממך שמומלץ להשאיר את הקטנה עד גיל שנתיים נגד כיוון הנסיעה ושבעצם הדגם של מקסי קוזי שמתאים לכך אינו נמכר בארץ.
    כמו כן אינני זוכרת בדיוק מה משקלו של ילד בן ארבע (למיטב זכרוני הגיל שעוברים לבוסטר?) – הילדים שלי קטנים, האם כסא שמתאים עד 18 קילו לא יהיה מספיק טוב עד גיל 4?
    התקציב שלנו עומד על עד אזור 1500 שח.
    אשמח לשמוע את דעתך,
    תודה מראש 🙂
    אורלי

    • אבי ורון הגב

      שלום אורלי,
      בכתבה לעיל על התקינה החדשה מוזכר ספציפית המוצר היחידי של מקסי קוזי המותאם להנחיה הנוגעת להושבה נגד כיוון הנסיעה לפחות עד גיל שנתיים.
      המושבים האמריקאים המובילים והמומלצים, עושים זאת כבר מספר שנים ויתרונם שהם מאפשרים רתימה ודחיית המעבר לבוסטר לגיל מתקדם יותר מגיל 4, וכל הדוחה את המעבר ממושב בטיחות לבוסטר, הרי זה משובח.

      בהצלחה!

      * אפשר גם לעשות לייק לדף הפייסבוק שלי, אם טרם עשית זאת … 🙂

  9. סורוקה דרור הגב

    יש לנו תינוק בן שנה השוקל קצת מעל 9 ק"ג ויחסית גבוה. החלטנו לקנות לו כיסא. קראתי את רשימת הכיסאות המומלצים והלכתי לקנות את האוונפלו טרימוף המומלץ מבחינת בטיחות. כשהגעתי לחנות ניסו להסביר לי שהדגם E3 עדיף מאחר והחיבור שלו לרכב שונה מזה של הטרימוף. אחד מתחבר ברצועות ואחד ישירות. התוספת הכספית אינה משנה לי, אבל אני באמת מנסה להבין את המשמעות של ההבדלים וכדאיות הרכישה של אחד מהדגמים האלו. מה עדיף. אשמח לעצתך. בברכת יום טוב, דרןר

    • אבי ורון הגב

      שלום דרור,
      e3 היא מערכת משודרגת לספיגת אנרגיה בתאונות צד, וקיימת במספר דגמים של אוונפלו.
      לא ברור מה כוונת הממליצים, הואיל וכל מושבי הבטיחות של אוונפלו אינם מתחברים בחיבור קשיח ל-ISOFIX.
      המלצות והסברים תמצא כאן.

      בהצלחה!

      * אפשר גם לעשות לייק לדף הפייסבוק שלי, אם טרם עשית זאת … 🙂

  10. הדס הגב

    הי אבי,

    תודה על האתר המועיל מאוד!!!

    יש לי שאלה כללית: האם לתינוק שזה עתה נולד עדיף מבחינה בטיחותית סלקל על פני כיסא בטיחות.

    אנחנו מתלבטים מאוד אם לא עדיף לחסוך את שלב הסלקל ולקנות כיסא בטיחות שמותאם מגיל 0. שמענו קולות שאומרים שהשיפוע של כיסא הבטיחות פחות טוב מסלקל ושסלקל הוא יותר בטיחותי.

    תודה!
    הדס

    • אבי ורון הגב

      שלום הדס,
      אם יש צורך אמיתי בכך, שיפוע ניתן לתיקון ע"י מגבת מגולגלת מתחת לבסיס.
      אגב, בטיחותו של מושב בטיחות (סלקל הוא מקרה פרטי) עולה ככל שהוא זקוף יותר,
      אבל בגלל חוסר היכולת של תינוק להחזיק את ראשו, ההטיה היא פשרה המאפשרת לראש
      ליפול לאחור וכך לאפשר לו נשימה טובה יותר.

      עוד על הנושא בכתבה שלי כאן.

      בהצלחה!

      * אפשר גם לעשות לייק לדף הפייסבוק שלי, אם טרם עשית זאת … 🙂

  11. אייל הגב

    אבי שלום,
    אנחנו מעוניינים לקנות כיסא בטיחות מגיל 0 ומתלבטים בין שני דגמים: אוונפלו ונקסטפיט. על מה היית ממליץ?
    תודה רבה

    • אבי ורון הגב

      שלום אייל,

      אוונפלו הוא מותג ולא דגם ספציפי.
      ה-NextFit של Chicco ארה"ב, טרם נבחן השוואתית במבחני ריסוק,
      המלצה על מוצר על סמך מראה ותחושת בטן בלבד, היא חלקית במקרה הטוב …

      בהצלחה!

      * אפשר גם לעשות לייק לדף הפייסבוק שלי, אם טרם עשית זאת … 🙂

  12. ענת הגב

    אבי שלום,
    אנחנו נוסעים לחו״ל עם בנות 4 ו-10. נתקלתי השבוע בבוסטר מתנפח בשם go booster של חברה מדרום אפריקה שנטען בתכנית הבוקר שיש לה תקן אירופאי, אמריקאי וישראלי. רציתי לדעת איך אני יכולה לבדוק את העניין והאם מדובר בבוסטר בטיחותי דיו ל-2 הגילאים (הבנתי שבאירופה חייבים בוסטר עד גיל 12. תודה, ענת

  13. אפרת הגב

    אבי שלום,
    אני מחפשת כיסא בטיחות לתינוק מגיל 0. הקריטריונים שחשובים לנו מאוד הם:
    בטיחות
    קשירה באמצעות איזופיקס
    כיסא שייתמך במשקלים גבוהים (הילדים שלי נולדים במשקלים גבוהים) – כלומר כזה שסוחב יותר ממשקל של 18 ק"ג
    מה מומלץ?
    כמו כן, באיזה גיל ומשקל ניתן להעביר את הילד לבוסטר עם רצועות (לא חגורת בטיחות)?
    תודה
    אפרת

  14. יעל הגב

    אבי שלום,

    בהמשך לדיון לגבי התקן החדש i size נתקלתי בכסא החדש של חברת ביסייף. – iZi Kid i-Size. האם מבחינתך הוא מומלץ כמו ה – 2wayPearl?

    בנוסף, שאלה לגבי שימוש של כיסא בטיחות בטיסה. בחברת התעופה שבה אני עתידה לנסוע רשום כי על הכיסא להיות ברוחב של עד 42 ס"מ כדי להתאים למושבים במטוס. ראיתי שרוב הכיסאות רחבים מכך. האם ידוע לך על כיסאות מומלצים צרים?

    תודה, יעל

    • אבי ורון הגב

      שלום יעל,
      ה-iZi Kid i-Size טרם נבחן השוואתית, כך לא ניתן לעמוד על קנקנו עדיין.
      בניגוד ל-2wayfix הוא מתאים להתקנה רק נגד כיוון הנסיעה.

      לגבי מושבים במטוס, רוחב הבסיס שצריך לאפשר התקנה במושב מטוס צ"ל 42 ס"מ,
      מושבים צריכים להיות עם אישור ה-FAA לנושא.

      התקינה לצורך האישור דואגת כבר לתנאים ההכרחיים לתאימות לרוב המוחלט של המטוסים.
      בכל מקרה חשוב לבדוק מול חברת התעופה את הנושא.

      בהצלחה!

      * אפשר גם לעשות לייק לדף הפייסבוק שלי, אם טרם עשית זאת … 🙂

  15. אדם הגב

    הי אבי,
    תודה רבה על האתר המושקע ומלא האינפורמציה היעילה,
    אני מחפש סלקל עם ISOFIX בתקן אמריקאי, כיוון שמעבר לתקן המחמיר, קשירת התינוק מתבצעת ב 5 נקודות למול 3 באירופאי. חשובים לי הבטיחות, פונקציונליות, נוחות ו"נעימות הבדים".
    אני מתלבט בין הסלקלים הבאים (אשמח גם להמלצות מדגמים שעודכנו לאחר הרשימה מ 2012, אם יש כאלה..:).)

    Evenflo Embrace (לא בטוח לגבי התת דגם, מד"ר בייבי) – היו חסרים לי בכסא רפידות כתפיים, רפידה לאבזם והכי חשוב כרית הגבהה לאגן (לחודשים הראשונים לפני הישיבה) ולא מצאתי כרית אחרת שתתאים במקום ואז נותרים עם זווית ישיבה בחודשים הראשונים גדולה מדי
    Britax Chaperone – לא ראיתי
    Britax B-Safe – כמו האוונפלו חסר את הכרית הגבהה לאגן, עגינה קשה/בעייתית עם חגורות (ללא ISOFIX, במקרה שמעבירים את הכסא לרכב סבא/סבתא) ובד לא נעים (הרגשה של ניילון וחום בקיץ)

    אשמח מאוד לעזרה והמלצה,
    תודה רבה,
    אדם

    • אבי ורון הגב

      שלום אדם,

      מספר נקודות העיגון בסלקל, שהן קרובות מאוד זו לזו בכל מקרה הוא משני, את התמיכה בעת תאונה מספקת המשענת.
      תינוקות אינם נשלפים מסלקלים אירופאים, וכוח שיצליח לעשות זאת ישבור את מפרקתם הרבה קודם.
      כרית קיימת כאביזר אופציונלי ל-B-Safe של בריטקס:

      ה-Chicco Keyfit 30 גם צריך להיות בחירה מצוינת עבורך.
      מבין הסלקלים האמריקאים הוא מדורג מס' 1 ובהפרש ניכר בשקלול כל הקריטריונים שנבחנו ע"י ה-Consumer Reports

      בהצלחה!

      * אפשר גם לעשות לייק לדף הפייסבוק שלי, אם טרם עשית זאת … 🙂

  16. אדם הגב

    תודה רבה על התשובה,
    ברשימה שפרסמת ה Chicco Keyfit 30 קיבל 4 כוכבים ולא 5 כמו הברייטקס, האם הוא מומלץ למול הברייטקס למרות זאת?
    שכחתי לומר גם שאני מעדיף את התקן האמריקאי כיוון שיש לו תפס חזה, ובכסא הקודם הבת שלי כל הזמן הוציאה את הידיים החוצה…
    תודה רבה!

    • אבי ורון הגב

      שלום אדם,
      ההבדל בין 4 ל-5 כוכבי בטיחות במעבדה מתמוסס מול הבדלים בשטח בעיגון ותפעול אופטימלי ע"י ההורים.
      צריך לזכור שגם כוכב בטיחות אחד (שנחשב כישלון חרוץ למוצר) עובד את הסף הנדרש בתקן, 3 כוכבים זה ממוצע ו-4 ומעלה זה טוב מאוד.

      אגב, אם פעוט מצליח להשתחרר, הרתמות אינן הדוקות דיו.
      רתמות הדוקות דיו לא ניתן לצבוט בכתפיים.

      בהצלחה!

      * אפשר גם לעשות לייק לדף הפייסבוק שלי, אם טרם עשית זאת … 🙂

  17. רפאל הגב

    אבי שלום

    קניתי עגלה של בוגבו מדגם קמיליון וכעת אני מחפשת כסא בטיחות שמהווה גם סלקל שמתחבר לעגלה
    רציתי לדעת מה ההבדל בין הכסא של מקסי קוזי ובין זה של joie
    תודה רבה

    • אבי ורון הגב

      שלום רפאל,
      ציינת שמות מותגים ולא דגמים ספציפיים בשאלתך, אז אפנה אותך לרשימת הסלקלים המומלצים.
      ברשימה הנ"ל תוכל למצוא את דירוגו הבטיחותי של כל סלקל על פי מדדי הנדסת אנוש ובעיקר מבחני ריסוק השוואתיים של ארגוני צרכנות מובילים באירופה ובארה"ב. כל השאר הם בעיקר נפנופי ידיים וססמאות שיווק.
      למיטב ידיעתי הסלקל של Joie טרם נבחן השוואתית באירופה, לעומת זאת מושב הבטיחות שלהם, ה-Joie Stages קיבל ציון נמוך והמלצת don't buy בבריטניה (מגזין ?WHICH).

      בהצלחה!

      * אפשר גם לעשות לייק לדף הפייסבוק שלי, אם טרם עשית זאת … 🙂

  18. מבולבלת הגב

    אבי שלום,

    מעוניינת לקנות כיסא בטיחות לבני בן השנה, אשמח לעזרתך בשאלות הבאות:
    1. מהו הכיסא המומלץ על ידך (אם היית צריך לרכוש כיום כיסא לילדך מהו הכיסא שהיית רוכש)
    2. האם ידוע לך אם ניתן לחבר את הכסא החדש של שילב 2wayPearl באמצעות חגורת בטיחות? במידה וכן, האם זה מפחית משמעותית מבטיחות הכסא (אם בכלל, קראתי שחגורה עדיפה על איזופיקס מאחר והיא תומכת בכיסא מכל הצדדים).
    3. ציינת בתפרסם באתר גודדי את מבחני הריסוק לשנת 2014, חיפשתי באתר אך לא מצאתי, במידה ופורסם אודה על לינק לכתבה.

    והמון תודה על המידע והעזרה!!

    • אבי ורון הגב

      שלום קרן,

      1. ברשימת המומלצים תמצאי שלל מושבי בטיחות שיעניקו לך פתרון בטיחותי טוב מאוד.
      הבחירה האישית שלי בטריומף, אינה צריכה למנוע ממך לבדוק פיזית מוצרים מקבילים של בריטקס למשל,
      חלקם עשויים להתאים יותר לרכבך הספציפי ו/או לטעמך מבחינת תפעול.
      2. לא ניתן לעגן את ה-2waypearl בחגורות בטיחות, התקן האירופאי החדש אוסר זאת במפורש. טעויות האנוש בשימוש בחגורות בטיחות היא בעיה חמורה פי כמה מכל פער בסוג העיגון.
      3. באתר זה תחת תפריט המומלצים תמצאי את המוצרים המובילים, העדכון האחרון של 2014 השפיע בעיקר על רשימת הסלקלים.

      בהצלחה!

      * אפשר גם לעשות לייק לדף הפייסבוק שלי, אם טרם עשית זאת … 🙂

  19. מבולבלת הגב

    תודה!
    עכשיו אני קצת יותר מבולבלת.
    ראיתי שברשימה מ-2011 מופיעים בעיקר ברייטקס ומרבית הכסאות של מקסי קוזי לא מופיעים ואליו באתר ADAC (בהנחה שהצלחתי להבין משהו שם) ברייטקס או אוונפלו לא מופיעים. האם זה בגלל שהם אמריקאיים? אם כן, כיצד ניתן להשוות בין הכסאות האמריקאיים לאירופאיים?

    ושאלה אחרונה (מבטיחה) על איזה מבין כסאות הבטיחות של מקסי קוזי (למעט חדש), אתה ממליץ?

    תודה!!

    • אבי ורון הגב

      שלום קרן,
      מושבי בטיחות אמריקאים אסורים למכירה באירופה וגם להיפך.
      לכן ADAC גרמניה, בוחנת רק מוצרים אירופאים.
      בארה"ב פועל ה-Consumer Reports שגם הוא בוחן את המושבים השוואתית מעל לדרישות התקן.
      היתרונות המובנים במוצרים האמריקאים שכולם מתאימים לכל צורות העגינה ורובם המוחלט בעלי טווח שימוש מוגדל לעומת האירופאים.

      בהצלחה!

      * אפשר גם לעשות לייק לדף הראשי, אם טרם עשית זאת … 🙂

  20. תומר הגב

    אבי שלום,

    היום קנינו כסא בטיחות evenflo symphony e3 אחרי שהתרשמנו בחנות.

    כשהגענו הביתה התחלנו לראות כל מיני כתבות על זה שהתקן האירופי הוא יותר רציני (ריסוק צד, מהירות יותר גבוהה) וש-evenflo לא נבדקים בו ואינם מורשים לשימוש באירופה.

    האם באמת מומלץ לרכוש רק כסאות שנבדקו בתקן האירופאי?

    הבטיחות היא הפרמטר הכי חשוב ואנחנו מודאגים שבחרנו לא נכון 🙁
    האם יש לנו סיבה לדאגה?

    תודה מראש

    • אבי ורון הגב

      שלום תומר,
      כאשר כותבים תקן אירופאי צריך להיות יותר מדויקים.
      עד יולי 2013 הושקו מושבים אירופאים רק תחת תקן ECE R44.04
      תקן זה שקול לתקן האמריקאי FMVSS 213 ושניהם אינם מתייחסים כלל לתאונות צד.
      מיולי 2013 התקן האירופאי החדש, שעליו מדובר בכתבה לעיל, (iSize (UN R129 בהחלט בוחן גם תאונות צד.
      לישראל מגיעים טפטופים ראשונים של מוצרים בתקינה חדשה זו, אבל הרוב המוחלט עדיין תקף רק לפי התקן הוותיק.

      בפועל מושבי הבטיחות האמריקאים מציעים יתרונות על האירופאים, בוודאי אלו שנבחנים בתנאים קשים יותר ע"י ה-Consumer Reports.
      הם גמישים יותר מבחינת התקנה, מספקים מענה ארוך טווח ובטיחותי יותר ועומדים בהמלצה לרתום נגד כיוון הנסיעה לפחות עד גיל שנתיים.
      לפיכך, הם עדיפים כמעט תמיד על כל מוצר אירופאי נוכחי.

      בהצלחה!

      * אפשר גם לעשות לייק לדף הפייסבוק שלי, אם טרם עשית זאת … 🙂

  21. חנה הגב

    אבי שלום;
    אנחנו רוצים לקנות סלקל להתחלה, חשבנו לקנות maxi cosi מדגם mico או prezi (בארה"ב), אבל לא ראינו אותם ברשימת המומלצים. רצינו לדעת כמה נקודות בטיחות הם קיבלו, והאם אתה ממליץ עליהם?
    תודה רבה!

    • אבי ורון הגב

      שלום חנה,

      שאלתך פורסמה לפני חודש או יותר, אם לא קיבלת עליה מענה והיא עדיין רלוונטית, אנא פרסמי אותה שנית, רצוי בדף הפייסבוק.

      בהצלחה!

      * אפשר גם לעשות לייק לדף הפייסבוק שלי, אם טרם עשית זאת … 🙂

  22. eynat הגב

    שלום וברכה
    מעונינת לרכוש בוסטר עם רצועות פנימיות לבתי בת ה4 שוקלת רק 12 קג . ע"]פ המלצתך בדקתי את האוונפלו מאסטרו אך הוא חורג במעט מעומק המושב . שתי הפינות הקדמיות חורגות בכמה מ"מ אך החלק הקדמי אמצעי של הבוסטר עמוק יותר וחורג במס ס"מ
    האם זה תיקני???
    בנתיים מצאתי בוסטר אחד יותר צר גרקו ארקו 70 אך הוא יקר מאוד ולכן מחפשת משהו אחר מהי המלצתך.
    תודה רבה
    עינת

    • אבי ורון הגב

      שלום עינת,

      שאלתך פורסמה לפני שבועיים או יותר, אם לא קיבלת עליה מענה והיא עדיין רלוונטית, אנא פרסמי אותה שנית, רצוי בדף הפייסבוק.

      בהצלחה!

      * אפשר גם לעשות לייק לדף הפייסבוק שלי, אם טרם עשית זאת … 🙂

  23. אורלי הגב

    שלום אבי, אני מחפשת כיסא בטיחות לביתי בת השנה ו3 חודשים. אני מחפשת כיסא לתקופת הגיל הזה ולא חשוב לי מגיללידה ולא חשוב אם כולל בוסטר.האם יש כיסא מומלץ במחיר סביר? מה ההבדלים בין אוונפלו טריומף לסימפוני? כי הסימפוני הרבה יותר יקרים משום מה. כמו כן ראיתי שיש כיסא בטיחות של דיסני בעל תקן אירופאי ecer44/04 שעולה כ400 שח, אז לא הבנתי למה צריך לשלם יותר על כיסא אחר בעל אותו תקן אירופאי?
    תודה.

    • אבי ורון הגב

      שלום אורלי,
      המושבים של אוונפלו הם אמריקאים (ובתקן אמריקאי), הסימפוני כולל שלב בוסטר, הטריומף הוא מושב בטיחות מגיל 0 ועד גיל ביה"ס לערך.
      הבדלים במחיר נובעים מהרבה מרכיבים כולל מיתוג, שאין להם תמיד משמעות בטיחותית.
      אנא בחרי מוצר מהמומלצים, טווח המחירים מתחיל מכ-400 ש"ח ועד פי 4 לערך.

      בהצלחה!

      * אפשר גם לעשות לייק לדף הפייסבוק שלי, אם טרם עשית זאת … 🙂

  24. ניקול חזן הגב

    אבי שלום,
    קראתי את מאמריך והתרשמתי מאוד מהמקצועיות הרבה.

    בתי בת 4.5, גובה 106 סנטימטר, משקל 17.3קילו, כרגע נמצאת במושב בטיחותי של מקסי קוזי פריורי xp, אני מעוניינת לרכוש עבורה כסא חדש, מה לדעתך הכי מומלץ לפי גילה משקלה וגובהה, מבחינת כל כללי הבטיחות האמריקאי האירופאי החדש ומבחני הריסוק, כמובן שהמחיר אינו משנה. (אציין שהרכב ברשותינו הוא מוציבושי אאוטלנדר 2014.
    קצת מבולבלת ורוצה את הטוב ביותר, סומכת על חוות דעתך, ואודה לעזרתך.

    בתודה,
    ניקול

  25. נטלי הגב

    אבי שלום,

    בני בן שנתיים, גובהו כ 90 סמ, 13 קילו.
    יש לנו 2 כסאות בטיחות עבורו :
    אוונפלו טריומף ו קוסמו של ד״ר בייבי
    בכסא של ד״ר בייבי , הראש שלו מגיע בדיוק לקצה הכסא. האם יש מגבלת גובה בכסא הזה וצריך להחליף לכסא אחר?
    במידה וכן אשמח להמלצה לכסא בטיחות.. שמתאים לגיל זה.. תודה!

    • אבי ורון הגב

      שלום נטלי,
      כללי האצבע בכל מושבי הבטיחות מבחינת מגבלת גובה הם:
      נגד כיוון הנסיעה – יש להשאיר לפחות 2.5 ס"מ ("1) מעל הראש ועד קצה המשענת.
      עם כיוון הנסיעה – אסור לקו האוזניים/עיניים לעבור את קו המשענת העליון.
      קצה המשענת נחשב הקצה הקשיח.
      בקוסמו תוכלי למשוך עוד 10 ס"מ ככל הנראה, ובטריומף כ-35 ס"מ נוספים, בד"כ הוא מתאים עד 1.27 מ'.

      בהצלחה!

      * אפשר גם לעשות לייק לדף הפייסבוק שלי, אם טרם עשית זאת … 🙂

  26. שירלי הגב

    הי אבי,
    יש לי כרגע שני מושבי בטיחות מאחור של אוונפלו מומנטום dlx עבור ילדה בת 3.5 גבוהה מאוד ומעל 16 קג, ועבור פעוט בן 1.10 חודשים.
    הבעיה שלי, שבעוד פחות מחודש אני יולדת ואהיה חייבת למצוא פתרון לישיבה מאחור, אם זה עבורי לשנה וחצי הראשונות ואם זה לעוד מושב בטיחות נוסף בהמשך.
    יש לנו שני רכבים משפחתיים ואנחנו מתלבטים – האם קיים בוסטר מספיק צר היכול גם לאפשר את הבטיחות הראויה עבורה וגם מקום עבורי לשבת מאחור בין הבוסטר למושב הבטיחות הענק ? כמו כן, האם כדאי שאת כסא הבטיחות של אוונפלו נחבר באמצע מושב האחורי על מנת לנצל יותר מקום ?
    בתודה מראש,
    שירלי

    • אבי ורון הגב

      שלום שירלי,
      הייתי מנסה להעביר מומנטום אחד לפנים נגד כיוון הנסיעה עבור התינוק, מומנטום אחד לבן השנתיים מאחור ועוד בוסטר משולב רתמות לבכורה. אם לא תהיה ברירה אפילו בוסטר קלאסי.
      רצוי להצמיד את שני המושבים מאחור, כי להידחק בין שיניהם יהיה קשה יותר.
      שני מומנטום מאחור לא משאיר סיכוי למושב או נוסע שלישי.
      בכל מקרה נדרשת כאן בדיקת היתכנות פיזית ברכבים במעמד הבחירה והרכישה.

      בהצלחה!

      * אפשר גם לעשות לייק לדף הפייסבוק שלי, אם טרם עשית זאת … 🙂

  27. דפנה הגב

    אבי שלום, יש לי סלקל מקסי קוזי קבריו ואני מתלבטת עם לרכוש בסיס. הרכב שלי ישן- שנת 2001 כך שהבסיס יתחבר לחגורה. האם יש לבסיס משמעות בטיחותית ברכב ישן? תודה מראש על התייחסותך! דפנה

  28. מורן הגב

    אבי שלום!

    יש לי תינוק בן 5.5 חודשים (משקל 8 ק"ג) כרגע הוא בסלקל של פג ואנחנו רוצים לקנות לו כסא בטיחות לרכב נוסף שלנו.
    הכיוון הוא על כסא בטיחות של אוונפלו.
    איזה דגם הכי מומלץ לגיל זה ולפי זה שבגיל זה חייב לחבר את הכסא נגד כיוון הנסיעה?
    (אולי בכלל אתה ממליץ על כסא אחר).
    אודה לתשובתך,

    • אבי ורון הגב

      שלום מורן,

      מאוונפלו המוצר המוצלח ביותר הוא הטריומף לדורותיו, כאשר מגוון השמות הנוספים של הטריומף מתייחסים לסוג ריפוד וצבע.
      אבל יש רבים וטובים אחרים, אנא קראי בעיון את ההקדמה ורק אז עברי לרשימת המומלצים.

      *** החודש (2/2015) מתקיים חודש בטיחות בחנות בייבי-אאוטלט בכפר סבא,
      אתם מוזמנים להגיע בכל יום (בדקו שעות פתיחה) כאשר בכל יום שישי עבדכם נמצא שם ומייעץ לכל אחת ואחד על פי צרכיו. ***

      בהצלחה!

      * אפשר גם לעשות לייק לדף הפייסבוק שלי, אם טרם עשית זאת … 🙂

  29. אורי הגב

    אבי שלום, אני לפני רכישה ומבקש את עזרתך הטובה /חוות דעתך המלומדת.
    האם כסא evenflo, דגם: Symphony DLX, עבור ילד בן שנה (שוקלל 11 ק"ג) הוא בחירה משוכלת?
    לפי מה שפרסמת ואם הבנתי אותך נכון למעשה רק מוצר אחד אירפאי – המקסי קוזי 2way עדיף כיון שנבחן לפי תקינה אירפאית חדשה ולכן כברירת מחדך אם לא קונים אותו (יחד עם הבסיס זו הוצאה גבוהה מאוד של כ-2500 ש"ח) אזי עדיף כל כסא אמריקאי אחר.
    דגם ה-Symphony DLX הנו מסוג ALL IN ONE כלומר: משלב בוסטר. האם זה משפיע או משליך באיישזהו אופן על הביטחות שלו.
    בדירוגים של ה-IIHS
    http://www.iihs.org/iihs/ratings/child-boosters/best-bets
    הכסא מהדגם הזה קיבלת אמנם ציון BEST BET, אבל אם הבנתי נכון זה לא רלבנטי במילא לילדים מתחת לגיל 4 (כזכור הבן שלי בן שנה) – האם זה עדיין מעיד שמדובר במוצר מצויין?
    באתר הקונסיומר ריפורט – אין את המודל המסויים הזה ומה משופיע אצלם בראש הרשימה נכון להיום פברואר 2015, הוא הכסא SYMPHONY 65 , האם זה אותו דגם?
    ובכלל מה דעתך. קנייה טובה? מומלצת? הביטחות כמובן מעל לכל כשיקול בקנייה.
    תודה מראש,
    אורי

    • אבי ורון הגב

      שלום אורי,

      אינני חסיד נלהב של מושבי All-in-One כפי שהסברתי בפירוט כאן.

      הבטיחות הגבוהה ביותר תתקבל בבחירה במוצר מומלץ המתאים גם לרכב הספציפי שלך וזה ניתן לקבוע רק בבדיקה פיזית במעמד הרכישה.

      *** החודש (2/2015) מתקיים חודש בטיחות בחנות בייבי-אאוטלט בכפר סבא,
      אתם מוזמנים להגיע בכל יום (בדקו שעות פתיחה) כאשר בכל יום שישי עבדכם נמצא שם ומייעץ לכל אחת ואחד על פי צרכיו. ***

      בהצלחה!

      * אפשר גם לעשות לייק לדף הפייסבוק שלי, אם טרם עשית זאת … 🙂

  30. קרינה הגב

    אבי שלום רב,

    אני מעוניינת לרכוש סלקל סייבקס אטון

    מה ההבדל בין הבסיס לסלקל האמריקאי והאירופאי? מה יותר מומלץ

    תודה מראש,
    קרינה

    • אבי ורון הגב

      שלום קרינה,

      האירופאים מציעים שני סוגים של בסיסים ל-Aton:
      1. חיבור לחגורות הבטיחות בלבד.
      2. חיבור קשיח ל-ISOFIX או לחגורות הבטיחות (אסור בו-זמנית).

      האמריקאים מציעים בסיס אחד המתאים לחגורות בטיחות או ISOFIX גמיש, המכונה בתקינה האמריקאית LATCH.
      למיטב זיכרוני הבסיס האמריקאי גם מאפשר שינוי זווית בהתאם למושב הרכב.

      מי עדיף? תלוי ברכב ובמיקום ההתקנה.

      באופן כללי קל יותר לעגן סלקל אירופאי לאיזופיקס, האמריקאי מתמודד עם יותר אילוצים בהתקנה.
      כדאי להתרשם משניהם ברכב שלך.

      החודש (2/2015) מתקיים חודש בטיחות בחנות בייבי-אאוטלט בכפר סבא,
      אתם מוזמנים להגיע בכל יום (בדקו שעות פתיחה) כאשר בכל יום שישי עבדכם נמצא שם ומייעץ לכל אחת ואחד על פי צרכיו.

      בהצלחה!

      * אפשר גם לעשות לייק לדף הפייסבוק שלי, אם טרם עשית זאת … 🙂

  31. מיטל הגב

    אבי שלום,
    אנחנו משתמשים בקוסקו סנרה עם כיוון הנסיעה עבור בת 2.8 השוקלת כ-13 ק"ג, שאלתי היא – הילדה מתלוננת שהכיסא כואב לה בגב וממגע בכסא אני מבחינה מדוע – הוא לא מאוד מרופד, האם ניתן להוסיף ריפוד כלשהו מבלי לפגוע בבטיחות? האם יש תוספת ריפוד ייעודי של קוסקו סנרה או מוצר דומה שיעניק לנו פתרון מבחינת נוחות?

    תודה רבה

    מיטל

  32. מיכל הגב

    שלום אבי,
    אשמח להמלצה עבור כסא בטיחות לבני בן העשרה חודשים גובהו כ75 ס״מ ומשקלו כ9 ג'ק. מעוניינת בכסא שיחזיק משקל רב נגד כיוון הנסיעה במטרה להושיבו כך עד כמה שניתן. תודה מראש, מיכל

  33. טלי הגב

    אבי שלום,

    אנחנו טסים לחול עם בני בן השנתיים (משקלוכ16 קג וגובהו 89 סמ)
    רציתי לדעת האם ניתן להשתמש בגיל זה בבוסטר מתנפח לצורך נסיעות במוניות.

    בברכה,

    טלי

  34. רחל הגב

    אבי שלום,

    אשמח לקבל את דעתך על כיסא הבטיחות welldon

    • אבי ורון הגב

      שלום רחל,

      מוצרים סיניים כמו Welldon אינם נבחנים במבחני ריסוק והנדסת אנוש של ארגוני צרכנות אובייקטיביים ולכן כל קביעה על טיבם תהא מצוצה מהאצבע.

      בהצלחה!

      * אפשר גם לעשות לייק לדף הפייסבוק שלי, אם טרם עשית זאת … 🙂

  35. ענת הגב

    היי אבי היקר, שאלה לגבי כסא cosmo של דוקטור בייבי, האם מומלץ?

  36. דידי הגב

    אבי שלום, אשמח לשמוע האם כסא מסוג ג'ואי סטדי , הוא מומלץ לשימוש מבחינה בטיחותית. בתנו היא בת תשעה חודשים ושוקלת 8.5 קילו. אודה לך על תשובתך.

    • אבי ורון הגב

      שלום דידי,

      טרם נבחן השוואתית. הואיל והדגם Stages של היצרן קיבל דיס-המלצה (don't buy) בבריטניה עם דירוג בטיחותי נמוך, כדאי להמתין עם מותג זה למבחנים אלו.

      בהצלחה!

      * אפשר גם לעשות לייק לדף הפייסבוק שלי, אם טרם עשית זאת … 🙂

  37. elinor הגב

    שלום,
    אני מעוניינת לקנות כסא בטיחות ככסא שני של חברת WELLDON SMART SPORT
    לילדה שלי בת שנה וחמישה חודשים.
    האם הכסא מומלץ?

    תודה,

  38. אילת הגב

    אבי שלום וברכות,
    אני מעוניינת לרכוש לשתי בנותיי בוסטרים.
    הגדולה בת 7 במשקל 28 ק"ג –
    הקטנה בת 3 במשקל 16 ק"ג.
    התרשמתי מאוד מהדגם החדש של KIDFIX II XP SICT של BRITAX
    ומשיחות עם משווקים, הציעו לי לרכוש עבור הקטנה את ה PIONEER 70 G1.G גם הוא של BRITAX/
    וכשהגדולה תעבור 36 ק"ג – להחליף ביניהן

    אלא שמעיון באתר שלך הבנתי שברייטקס לא מאוד מומלץ על ידך.
    עכשיו אני מבולבלת!!

    התקלקל לי כסא הבטיחות של הקטנה ואני חיייייייבת עזרה דחופה!
    הרבה תודה!!

  39. עדי הגב

    אבי שלום,
    ברשותי יש סל קל קבריו של מקסי קוזי וגם איזו פיקס מתאים.
    האם ניתן לחבר את האיזו פיקס במושב הקדמי גם ללא נקודת איזו פיקס שקיימת ברכב? ( הרכב שלי הוא סיטרואן c3. וקיימות 2 נקודות עיגון איזופיקס במןשב האחורי בלבד)
    אודה לך על תשובתך. חג שמח

  40. לילך הגב

    היי אבי,
    קודם כל המון תודה על כל העזרה והטיפים!
    שאלה לגבי כסא בטיחות.
    הנסיך בן שנה וחצי עוד מספר ימים, גובה כ80 סמ. יש לו ברכב הראשי טריומף שראיתי פה כמומלץ. ברכב השני הוא נוסע אולי פעם בחודשיים ולכן שם יש כסא פשוט יותר אינפנטי v2. הראש שלו מגיע כמה סנטימטרים מתחת לראש גב הכסא. האם זה עדיין תקין? אם הבנתי נכון מותר עד שקו האוזניים בקו של סוף המשענת? אני לא יודעת איך מהירות הגדילה של ילדים בגיל הזה. יש מצב שזה עוד הרבה זמן? האם יש כסא בטיחות אחר זול יחסית (עד 300 שח) שאתה יודע שיש לו משענת יותר גבוהה, עם עדיפות לישיבה מגיל לידה (חושבת הלאה)?
    שוב המון תודה!

    • אבי ורון הגב

      שלום לילך,

      הכלל של האוזניים הוא כלל אצבע הנכון להתקנה עם כיוון הנסיעה.
      גם הרתמות חייבות לצאת בגובה הכתפיים ולא מתחתיהן.
      נגד כיוון הנסיעה לקצה הראש אסור להגיע לקצה המשענת.
      יש לבדוק בחוברת המוצר המקורית הנחיות לדגם הספציפי שלך.

      אינני מכיר מושבי בטיחות מומלצים בתקציב 300 ש"ח.

      בהצלחה!

      * אפשר גם לעשות לייק לדף הפייסבוק שלי, אם טרם עשית זאת … 🙂

  41. מרלון הגב

    אבי שלום,

    בהחלט בלוג מעולה כפי שכתבו לפני…
    שאלתי היא כזאת: האם ניתן לחבר כסא מקסי קושי פריורי xp למושב האחורי האמצעי (חגורת מותן)
    ברכב מסוג טויוטה יאריס 2001 ללא isofix?

  42. שני הגב

    היי אבי,
    רכשתי לפניי מספר חודשים כסא בטיחות אוונפלו טריומף בעקבות המלצץך,לבית בת השנה ו10 חודשים שוקלת 13 קילו וגבוהה יחסית, היא כרגע יושבת כנגד כיוון הנסיעה כאשר הכסא נמצא על מצב ההטייה המרבי (לא זוכרת אם זה 1 או 3) נראה כי כרגע הרגליים שלה מעט יוצאות מהכסא. האם ביטחותי להמשיך לשבת ככה? האם לשנות מצב הטייה או להפוך את הכסא לכיוון הנסיעה?
    תודה רבה!
    שני

    • אבי ורון הגב

      שלום שני,

      מה גובהה?
      הגבול הוא באזור 90~100 ס"מ
      המגבלה האמיתית היחידה היא שנותרו פחות מכ-2.5 ס"מ מקצה הראש עד קצה המשענת.
      אין להשתמש בזוויות אחרות בניגוד להנחיות בחוברת!

      בהצלחה!

      * אפשר גם לעשות לייק לדף הפייסבוק שלי, אם טרם עשית זאת … 🙂

      • דודו הגב

        שלום אבי
        רכשתי בסיס אמריקאי איזופיקס לסלקל אטון.
        יש לי בעיה, כשאני מחליט לא להשתמש במחבר של האיזו( כי במושב הקידמי אין לי אבעות עגינה), אז אני מאלץ כמובן לחבר את המחברי האיזו בחרה למקומם בבסיס עצמו( לא אתן להן כמובן להשאר לא מחוברים וזרוקים)
        הבעיה שלי היא , שברגע שהמחברים מחוברים לצידי הבסיס, אני לא מצליח להוריד את הידית הגדולה, שעוזרת לאיזון הבסיס לפי הגיל של הפעוט.
        כי המחברים מפריעים.
        לשאלץי , האם אני צריך להשאיר את המחברים של האיזו מנותקים, כםהכשאיני משץמש בהם?

        • אבי ורון הגב

          שלום דודו,

          האם בדקת את הוראות היצרן בחוברת המשתמש של הבסיס ?

          אם הרצועה עם שני הקליפים של ה-LATCH מפריעים לשינוי הזווית כאשר הם מאוחסנים במקומם ללא שימוש,
          במידת האפשר, יש לאחסן את הרצועה כולה בתא הכפפות או בכל מקום מאובטח שימנע מעוף או אבדן שלה.
          למיטב זיכרוני, בזווית נכונה/ראויה לסלקל (שואפת ל-135 מעלות ולא מעבר לכך) המחברים אינם מפריעים.

          בהצלחה!

          * אפשר גם לעשות לייק לדף הפייסבוק שלי, אם טרם עשית זאת … 🙂

  43. לאלה הגב

    אבי שלום,
    רציתי לדעת מה המלצתך לגבי אקסיספיקס מקסי קוזי?
    מתלבטת בינו לבין ברייטקס אדווקט קליק טייד ו אוונפלו סימפוני .
    לפני לידה פלוס תינוק בגיל שנה וארבע. את התינוקת אעביר לסל קל קלאוד q
    אשמח לתשובה מהירה, כי אני באילת כרגע 🙂
    המון תודה מראש!
    לאלה

    • אבי ורון הגב

      שלום רב,

      האתר מוצף במאות שאלות מדי שבוע, כך שנבצר ממני להתייחס לכולן.
      המלצתי החמה היא לקרוא בעיון את המאמר העדכני הכולל את מבחני הריסוק של 2017.
      רק אחרי קריאה מעמיקה ועיון בשאלות והתשובות שכבר נשאלו, אם נותרה שאלה לא פתורה, נא לשרשר אותה אחרי אותו מאמר.

      אם השאלה נוגעת להתקנת 3 מושבים ברכב פרטי, עדיף לסור למשווק המציע שירות של מתקין מורשה להתקני ריסוק, וזה יכול לבחון פיזית פתרון במינימום פשרות בטיחותיות.

      תודה על ההבנה, אבי.

  44. דודי הגב

    שלום,
    מעוניין לקבל חוות דעת
    על כיסא בטיחות פריה 70 ( מקסי קוזי)
    בהיבט של בטיחות , מבחני ריסוק, ונוחות שימוש.
    מיועד לתינוק מגיל לידה.

    אודה לתשובתך…

    דודי

    • אבי ורון הגב

      שלום רב,

      האתר מוצף במאות שאלות מדי שבוע, כך שנבצר ממני להתייחס לכולן.
      המלצתי החמה היא לקרוא בעיון את המאמר העדכני הכולל את מבחני הריסוק של 2017.
      רק אחרי קריאה מעמיקה ועיון בשאלות והתשובות שכבר נשאלו, אם נותרה שאלה לא פתורה, נא לשרשר אותה אחרי אותו מאמר.

      אם השאלה נוגעת להתקנת 3 מושבים ברכב פרטי, עדיף לסור למשווק המציע שירות של מתקין מורשה להתקני ריסוק, וזה יכול לבחון פיזית פתרון במינימום פשרות בטיחותיות.

      תודה על ההבנה, אבי.

  45. לירן הגב

    היי אבי,
    אני רואה שהמושבים של evenflo הם מומלצים סהכ, אבל הדגם שלנו הוא snugli ואני לא רואה התייחסות ספציפית לגביו. תוכל בבקשה לומר מה דעתך לגביו? נרכש בבייביקלאב (http://www.evenflo.com/car-seats/snugli/34621364.html).
    כבר עשיתי לייק לדף הפייסבוק שלך 😉 תודה!

    • אבי ורון הגב

      שלום לירן,

      להבנתי, סנגלי הוא רק שם מיתוג לטריומף המוכר.
      משהו כמו Private Label

      בהצלחה!

      קיבלתם מענה חינם אין כסף באתר, שמטרתו לקדם את מודעות ההורים לבטיחות הילדים ברכב.
      כפי שאני תרמתי את זמני, היו גם אתם שגרירים של רצון טוב ושתפו את דף הפייסבוק עם חבריכם.
      עודדו אותם להצטרף ולעשות לייק לדף, כפי שתעשו זאת בעצמכם … 🙂
      תודה רבה! אבי.

  46. יעל הגב

    שלום, בני בן השנה ותשעה חודשים יושב בכיסא בטיחות מסוג twigy v3s מייבוא של חברת davron.
    האם אתה מכיר את הכיסא הזה? מה אתה חושב על רמת הבטיחות שלו?. לא הצלחתי למצוא באינטרנט (בעברית…)
    תוצאות של מבחן ריסוק. תודה רבה!!

    • אבי ורון הגב

      שלו יעל,

      מוצר מדבקה סיני.
      למיטב ידיעתי לא נמכר ולא נבחן השוואתית בשוק האירופאי (תקינה אירופאית).
      מבחנים מחפשים לפני רכישה … זה חתול בשק.

      בהצלחה!

      קיבלתם מענה חינם אין כסף באתר, שמטרתו לקדם את מודעות ההורים לבטיחות הילדים ברכב.
      כפי שאני תרמתי את זמני, היו גם אתם שגרירים של רצון טוב ושתפו את דף הפייסבוק עם חבריכם.
      עודדו אותם להצטרף ולעשות לייק לדף, כפי שתעשו זאת בעצמכם … 🙂
      תודה רבה! אבי.

      http://www.facebook.com/ask.avi.varon

השארת תגובה